sâmbătă, 18 iunie 2011

Socrate

Un discipol a venit foarte agitat acasa la Socrate si a început sa vorbeasca în felul urmator:

-Maestre, vreau sa-ti spun ca un prieten de-al tau a vorbit despre tine cu rautate...

Socrate l-a întrerupt, zicându-i:

-Stai! Ai trecut deja prin cele trei cercuri ceea ce vrei sa-mi spui?

-Cele trei cercuri?...
-Da, a raspuns Socrate! Primul este ADEVARUL. Ai cercetat cu grija daca ceea ce intentionezi sa-mi spui este adevarat din toate punctele de vedere?

- Nu... L-am auzit spunându-le unora din apropiere...

- Dar macar prin al doilea cerc – BUNATATEA – l-ai trecut? Ceea ce vrei sa-mi spui este un lucru bun?

- Nu! De fapt e chiar opusul...

- Ah! l-a întrerupt Socrate... Atunci sa trecem la cel de-al treilea cerc: este NECESAR sa-mi povestesti toate acestea?

- Ca sa fiu sincer, nu. Nu este necesar...

-Atunci – a zâmbit înteleptul – daca nu e adevarat, nici bun, nici necesar... sa-l lasam uitarii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu